Verhuizingen en zo

31 december 2009 - Bamako, Mali

Bamako Dinsdagochtend vroeg (04.00u) waren we dus weer terug in het hotel in Bamako. Onze kamer was vergeven aan iemand anders dus we moesten tijdelijk in een bedompt kamertje. Toch nog even geslapen en om 10 uur konden we op een kamer met een hele lawaaierige airco.

Een groep Marokkanen had zich geinstalleerd in het hotel en met een of ander tijdelijk contract ook het beheer van de bar overgnomen. Dat hebben we geweten: 's middags onder het genot van een biertje werden we getrakteerd op het meeluisteren van allerlei rare telefoontjes – 2 blanke dames waren wel erg westers mini gekleed (zeer ongepast) – 's avonds na het eten lag de hele groep aan de waterpijp en stond de muziek op zijn hardst (niet onze smaak) en was het harde geschreeuw niet van de lucht. Onze kamer was nota bene op 2 m. afstand dus ben ik om 1 uur maar eens gaan vragen of het niet wat zachter kon. Mijn gezicht sprak boekdelen geloof ik en mijn toon ook dus uiteindelijk om half 2 was het stil.

We hadden ondertussen al besloten dat we hier niet tussen wilden zitten. Geen idee wat ze voor Oudjaar etc. in petto hadden dus we zijn naarstig op zoek gegaan naar een ander adres. Binke heeft op de een of andere manier ruzie met de familie waar we vorig jaar woonden dus uit clementie hebben we een ander B&B gevonden in een te groot huis waar we niemand tegenkwamen behalve de werkvrouw/manusje van alles. De kamer bleek heel klein – heel warm – geen stopcontact – de wc trok niet fatsoenlijk door – na het inzepen onder de douche was het water op, ook de gratis wifi bleek onzichtbaar. Kortom dit was het ook niet.

Onder het genot van een biertje op het terras hebben we dus besloten voor ons zelf te kiezen en niet voor problemen die anderen met elkaar hebben. Dus: op bezoek bij Tewa en Jeremy en de 3 kids om te kijken of er een geschikt plekje voor ons was. Vorig jaar sliep hier alles nog zoals in een vroegere jeugdherberg bij ons en daar hadden we niet zo'n zin in. Maar ook in de djembe-business is de crisis toegeslagen en er logeert nu maar 1 jongen uit Amerika. Dus hebben we een eigen kamer met genoeg plaats om de spullen op te bergen, geen airco dus we gaan het maar doen met een ventilator en we zijn min of meer terug bij de “familie” Dirk kan eindelijk weer zijn hart ophalen met zoveel mogelijk djembe spelen en we hoeven niet meer op zoek naar een plekje om te eten (ook dat had zijn charme). Kortom, de verhuisperikelen zijn over, we gaan hier niet meer weg.

Gisteren hebben we nog kaartjes kunnen kopen voor het eindejaarsconcert van Salif Keita Kaartje Salif Keitainclusief eten en drinken (weer een rib uit ons lijf / un ojo de la cara) maar het zal vast de moeite waard zijn. Daarover morgen meer. Voor iedereen die meeleest met de reislogger een heel gezellig uiteinde en alvast de allerbeste wensen voor 2010. We hebben helaas geen 12 witte druiven om het oude jaar af te sluiten en het nieuwe te beginnen (Spaanse gewoonte) maar wel een gaaf concert.

Groetjes Tonny en Dirk

P.S we hebben nu altijd internet dus let op de video's

1. Corrie:
    31 december 2009
    Veel plezier,een goede start van het nieuwe jaar.
    Corrie en Paul.
  2. Hilde:
    31 december 2009
    Dat klinkt als een fijn plekje, waar jullie nu gesetteld zijn.
    Hier sluiten we het jaar af met oliebollen, en dit jaar niet met druiven, maar wie weer wat er volgend jaar op het menu staat :)
    Een fijne avond en een mooi nieuw jaar gewenst!
  3. Annemie:
    1 januari 2010
    De beste wensen voor het nieuwe jaar vanuit Tlburg.
    Ton en Annemie
  4. Ria:
    1 januari 2010
    Vanuit klaaswaal een heel goed nieuwjaar gewenst.
    Piet en Ria.
  5. Corrie van Wijk:
    2 januari 2010
    Vanuit Waalwijk (zijn woensdagavond teruggekomen uit Gran Canaria) de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! En nog heel veel avontuur en plezier in Mali, hoewel ik in het verslag lees, dat het toch ook wel vaak afzien is. Maar zoals je zelf al zegt: Vakantie is geen pretje. Geniet ervan!
    Groetjes Ad en Corrie