We zijn er.

13 december 2009 - Bamako, Mali

Hoi allemaal

na een voorspoedige reis naar Casablanca in een bijna leeg vliegtuig en met heel veel beenruimte, ging de tweede helft nety zo vlot. Alleen was het vliegtuig overvol en de stoelruimte veel minder waardoor we 3,5 uur een beetje als haringen in een ton zaten.

Aangekomen op het vliegveld in Bamako ging de douaneafwikkeling redelijk vlot en buiten stond Benge ons op te wachten om ons na een hartelijk welkom naar het hotel te brengen.

we hebben een eigen kamer dit keer, met douche en toilet en wat nog belangrijker is: airco en die werkt ook nog perfect.

Na een korte nacht hebben we in een klein barretje aan de straat ontbeten: 3 koffie en een heel stokbrood voor voor iets meer als een euro.

Daarna in de taxi was het is zondag dus er moest djembe gespeeld worden op een bruiloft. Dat kenden we natuurlijk nog van vorig jaar dus aangekomen in de feesttent ging het feest meteen van start en Dirk kon meteen laten zien wat hij afgelopen had bijgeleerd want hij moest meespelen! Het feest heeft geduurd van 11 tot 5 dus we zaten onmiddellijk weer in het ritme. We hebben ook de vuurdoop weer gehad met het gezamenlijke feestmaal: er kwam een soort afwasteil met rijst en groenten en rundvleees tussen een groepje in en dan is het: handen wassen en met de rechterhand eten uit de teil nemen. dat is dus echt niets voor mij (Tonny dus0 maar ik heb me vermand en lekker mee gegeten.

Rond 5 uur was het feest afgelopen en konden we met de taxi naar het hotel om een biertje te drinken en ons in te smeren met deet tegen de muggen.

het hotel heeft geen wifi dus zitten we nu op een terras bij het hippodrome een tournedos te eten voor 3.000 cefas (650 cefas is ongeveer 1 euro dus reken maar uit) met een lekker koud biertje. Hier zit namelijk iedere buitenlander met een laptop op tafel te eten, te drinken en te emailen

Het eten is gekomen dus volgende keer meer