Laatste bericht (uit Mali)

21 januari 2010 - Bamako, Mali

Hallo familie vrienden en alle andere lezers,

Het zit er bijna op want morgen is mijn laatste dag in Mali. Er is niet veel nieuws te melden het enigeDSC_4964-500 is dat ik vandaag de laatste les met Souleye Sidibe heb gedaan. Pascal was ook nog gekomen en heeft ook meegespeeld wat natuurlijk heel gezellig was Het blijft toch heel bijzonder om met zo'n oude djembe meester te mogen spelen. Ik had voor hem cola noten gekocht die ik hem na de les heb gegeven, hij was erg verrast en er ook heel blij mee. '

De laatste kleurpotloden pennen en schriften heb ik maar aan Matche meegegeven, we hadden ze eigenlijk naar een schooltje willen brengen maar als er 40 kinderen van 1 familie op een erf wonen komt het zeker ook goed terecht.

We hadden ook gehoord dat Abdoulai een van de jongens hier vandaag jarig zou zijn dus had ik voor hem een voetbal gekocht. Toen ik er gisteren nog eens naar vroeg bleek het een vergissing te zijn want na lang nadenken kwam eruit dat niet 21 maar 31 januari is. Ik he de bal dus maar vanmiddag aan alle twee gegeven en gelijk met ze gevoetbald. Het was maar een kwartiertje met die jonge mannen maar ik heb in al die 6 weken nog niet zo gezweet als in dit kwartier.

Het enige wat ik nog te doen heb is de laatste les met Matche en dan morgenmiddag naar de pre wedding van zijn dochter. Verder ook nog alles inpakken afscheid nemen van iedereen en morgen nacht om 1 uur met gemengde gevoelens richting vliegveld.

Verder heb ik weinig te vertellen misschien dat we  thuis nog een laatste bericht gaan schrijven, maar ik jullie toch allemaal alvast bedanken voor het virtueel meereizen en alle reacties. Speciaal wil ik de mensen die hebben gereageerd op de oproep om Matche er bovenop te helpen, nogmaals bedanken. Misschien zijn er onder jullie die ook ooit nog eens naar dit geweldige land met zijn prachtige mensen willen reizen, dan kan je voor tips, adviezen, en hopelijk goede raad altijd bij ons terecht.

Groetjes en voor veel van jullie tot ziens thuis wel te verstaan,

Dirk

1. Janette:
    22 januari 2010
    lieve dirk, ik wens je een hele goede terugreis en hoop dat je weer kunt wennen als je terug bent. ik vond het leuk dat jullie hier waren en de kinderen zijn nog steeds heel blij met hun kadootjes, de tasjes worden elke dag gebruikt. niet al te treurig zijn en weet dat iedereen die je hier hebt leren kennen met fijne gevoelens aan jullie terug denken. tot de volgende keer en we mailen of hyven janette&abou en de rest
  2. Saskia Buys:
    22 januari 2010
    Een goede terugreis gewenst!!!
  3. Corrie van Wijk:
    22 januari 2010
    Goede reis terug en tot zondag!

Groetjes Corrie van Wijk
  4. Ria:
    Hallo Dick,
    Het zal niet meevallen het afscheid na 6 weken maar wij vinden het aan de nadere kant ook weer fijn om je te zien, dus sterkte en een goede vlucht naar huis gewenst.
    Ik hoor en zie je weer, groetjes Ria.
  5. Trees:
    3 februari 2010
    Hoi Dirk,

Kan je alweer een beetje wennen aan de drukte hier en de kou!
    Wil je mij je bankrekeningnr mailen zodat ik de 20 euro kan overmaken.
    Wanneer gaan jullie weer?

groetjes,
    Trees